Kontorsflytt Stockholm
Smidig kontorsflytt i Stockholm
Det är ingen hemlighet att utmaningar ofta uppstår när det är dags att flytta ett företag. Det kan bland annat handla om fördröjningar eller andra störningar som kan riskera att företaget blir lidande. Ett sätt att undvika dessa risker och ta sig över de utmaningar som kan uppstå är att helt bli av med stressen och istället anlita en professionell flyttfirma i Stockholm. Då ökar chanserna till en snabb, smidig och prisvärd kontorsflytt.
En av de största fördelarna med att anlita en professionell flyttfirma vid en kontorsflytt är att de har erfarna experter som har erfarenhet och vet hur man packar, bär och transporterar till exempel kontorsmöbler på ett effektivt och säkert sätt. En kontorsflytt som görs på rätt sätt är också säkrare för både inblandade personer, men också för sakerna som flyttas. Risken att de blir skadade eller försvinner under flyttens gång minskar avsevärt. Om du är i behov av en kontorsflytt i Stockholm finns mycket att vinna och inget att förlora på att begära en offert. Ofta blir det en god investering, eftersom tid och energi som hade behövt läggas på flytten, istället kan läggas på den ordinarie verksamheten.
Hjälp med hela flyttprocessen i en kontorsflytt
Vi på Flyttfirma Arbetspartner hjälper gärna till hela vägen från planeringsfasen, tills flytten är klar och allting är på plats. Det är heller inte ovanligt att företag väljer till olika kringtjänster som flyttstädning och magasinering för att underlätta hela processen. När det gäller kontorsflytt i Stockholm blir det oftast mer prisvärt att anställa en flyttfirma som kan hantera alla behov, istället för att anlita flera separata firmor. Dessutom blir planeringen och själva genomförandet enklare när färre aktörer är inblandade.
Flexibel kontorsflytt i Stockholm
När det handlar om kontorsflytt, inte endast i Stockholm, ser förutsättningarna väldigt olika ut beroende på bland annat storleken på företaget och krav på service. Flyttfirmor i Stockholm som sticker ut från mängden är flexibla och ser till att hitta en lösning som passar det specifika företaget. Behövs tunga transporter? Skulle det vara praktiskt om flytten kunde ske under helgen?
De allra flesta problem går såklart att lösa. Ett annat tips är att säkerställa att tillräcklig kapacitet finns. Mindre flyttfirmor har svårt att klara av att flytta större företag. Med en stor flyttfirma är däremot kapaciteten inget bekymmer och de har många egna lastbilar som gör att tidsplanen går att följa.
Varje kontorsflytt är unik
För att lyckas med en riktigt bra kontorsflytt i Stockholm är det alltid en bra idé att helt enkelt ta kontakt. Även om vi självklart ser till att lösa varje specifik kontorsflytt kvarstår det faktum att varje flyttsituation är unik. Detta betyder att flyttfirman behöver veta hur just era behov ser ut. Därefter kan du få en kostnadsfri offert. Med rätt hjälp kommer er kontorsflytt gå snabbt och smidigt och ni kommer i gång i de nya lokalerna utan onödiga dröjsmål.
Kontorsflytt Stockholm – 28 års erfarenhet av företags flytt Stockholm
Att utföra en kontorsflytt i Stockholm kräver noggrann planering och bred kunskap.
Vi förstår vikten av att välja rätt lastbil och manskap då vissa adresser kan vara trånga eller garagenerfarter som kräver en viss höjd på lastbilen.
Helhetslösning för er kontorsflytt i Stockholm
Vi går tillsammans med er igenom hela flyttprocessen från början till slut för att säkerställa bästa utförande och skräddarsyr ett upplägg som passar er. Ibland kan det vara mer lämpat att flytta en helg eller sen kväll, inga problem det är vi vana vid. Vi rekommenderar initialt ett möte före en större kontorsflytt, vi utför stora och små kontorsflyttar i Stockholm med omnejd.
Vi vet att det kan vara ett stort projekt att utföra en kontorsflytt i Stockholm och man vill ha så lite störning som möjligt i produktionen. Vid större kontorsflytt har vi alltid en arbetsledare som tar hand om er och er kontorsflytt som ser till att ni hela tiden får vägledning och den hjälp ni behöver.
Vi utför er kontorsflytt på bästa och smidigast sätt vi har utfört företags flytt i Stockholm sedan starten 1994.
Kontorsflytt Stockholm – Tunghantering
Många kontorsflytt kräver kunskap om tunghantering som kassaskåp säkerhetsskåp och dylikt, den erfarenheten har vi.
Kontorsflytt Stockholm – Magasinering
Har ni vuxit ur era lokaler eller behöver extra plats under en tid så erbjuder vi magasinering i temperaturstyrda förvaringslokaler i Stockholm.
Kontorsflytt Stockholm – En trygg flyttfirma i Stockholm
Vi jobbar enligt Kontor 2003 gällande försäkringar och tillstånd enligt branschens bestämmelser gällande kontorsflytt i Stockholm. Vi har kollektivavtal och är godkända av arbetsmiljöverket som säker arbetsplats. Våra lastbilar är miljöanpassade och klarar kraven för Euro 6.
Vi lämnar givetvis även referenser från tidigare flyttuppdrag.
Ett axplock av våra tidigare kontorsflytt i Stockholm
JM AB
Team Olmed ortopedklinik
Primula Byggnads AB Telavox
Skanska Sverige AB
Stockholms Brandförsvar
Peab Bostad AB
Vanliga frågor och svar
Hur går en kontorsflytt till?
En kontorsflytt skiljer sig från en privatflytt, eftersom det vanligtvis sker under dagen då verksamheten är igång. Flyttfirman börjar gärna tidigt på morgonen och processen är skräddarsydd utifrån era specifika behov. Hur den går till på detaljnivå beror dock på vilka tjänster ni beställt.
Hur mycket kostar en kontorsflytt i Stockholm?
Priserna för en kontorsflytt varierar kraftigt i Stockholm och därför är det omöjligt att säga hur mycket det kommer att kosta. Ett bra tips är att jämföra flyttfirmor mot varandra genom att be om kostnadsfria offerter på arbetet. Då kan du jämföra priser och tjänster i lugn och ro!
Hur lång tid tar en kontorsflytt?
Hur lång tid en kontorsflytt tar beror på flera faktorer. Det kan exempelvis handla om hur mycket saker som ska flyttas, hur långt dessa ska transporteras och om det krävs specifik utrustning. Du får dock räkna med att flytten kan ta hela dagen.
Hur påverkar flytten verksamheten under dagen?
Huruvida verksamheten kommer att påverkas av flytten eller inte beror bland annat på vad det är för företag du har och om du flyttar under öppettider eller inte. Många flyttfirmor skräddarsyr lösningar som passar just era behov, så att verksamheten kan fortsätta precis som vanligt.
Kan man använda RUT-avdrag vid en kontorsflytt?
Som företag har du tyvärr inte rätt att använda dig av RUT-avdraget i samband med en flytt. RUT-avdraget är något som bara tilldelas privatpersoner och som gäller för den egna bostaden. Här kan du läsa mer om RUT-avdrag, vill du veta ännu mer rekommenderar vi att du kontaktar Skatteverket.
Vilken typ av företag kan anlita kontorsflytt i Stockholm?
Alla sorters företag kan använda sig av en kontorsflytt, oavsett om det är en butik, ett lager, ett kontor eller en restaurang. Se dock till att du informerar om verksamheten i samband med din offert, så att flyttfirman kan förbereda sig bättre och leverera en smidig och effektiv kontorsflytt.
Vad kan flyttfirman hjälpa till med?
När det gäller en kontorsflytt kan en flyttfirma hjälpa dig med allt från kartonger och emballage till packning, bärhjälp eller transport. De kan även se till att du får hjälp med flyttstädning och hjälper till med återvinning såväl som magasinering av föremål som inte kan tas med.
Måste man packa allt själv?
Majoriteten av alla flyttfirmor hjälper dig mer än gärna med att packa ihop företagets alla saker. Det är dock viktigt att komma ihåg att detta är en tilläggstjänst som vanligtvis inte brukar ingå i de färdiga paketen. Hör av dig till flyttfirman vad som gäller och om de även kan erbjuda packhjälp.
Kan en flyttfirma hjälpa till med flyttstädning av företag?
Absolut! De allra flesta flyttfirmor har samarbeten med bra och pålitliga städfirmor som kan hjälpa dig med hela flyttstädningen. Det är dock bra om så mycket som möjligt är undanplockat och att det inte står kartonger i vägen som begränsar framkomligheten för exempelvis fönsterputsning.
Måste man betala moms för en kontorsflytt?
Även om företag inte har rätt att använda RUT-avdraget för att sänka sina kostnader har de rätt till är att dra av momsen. Se till att du informerar om detta i samband med bokning, så sköter flyttfirman resten.
Vi hjälper dig med